12 martie 2013

Merlot 2007. O radiografie

    Personal am asteptat cu emotie aceasta degustare, mai ales ca s-a tot amanat, pentru ca vinurile puse la bataie au fost printre cele mai bune din Romania, sau cel putin asa tipau etichetele. M-am tot intrebat dupa lasarea cortinei care era imaginea pe care o aveam eu de fapt despre ele, ce clasament mi s-ar fi parut normal? Foarte greu de spus, pentru ca de-a lungul timpului le-am incercat pe toate si le-am gasit de exceptie, dar la noi e rarisim sa semene un vin cu altul. Au fost reprezentati: Domeniul Coroanei Segarcea, Crama Oprisor, Davino, Cramele Rotenberg, Wine Princess, Vinarte si Stirbey.


    Concursul a fost blind, probele au fost infasurate in mansoane de carton create special pentru asa ceva, vinurile au fost amestecate departe de privirile judecatorilor - si se pare ca le-au amestecat bine, avand in vedere oscilatia mediei finale de sus pana jos. A fost prezenta si a 9-a proba, Cramele Rotenberg Emeritus 2007, care insa a fost inlaturata din concurs din doua motive: lipsa etichetei si numarul de probe deja inscrise din aceasta sursa. Pana la urma i-a prins bine, ca tot cu 9 pe tricou ar fi terminat. S-a mai testat hors concours o sticla de Domnita Ruxandra 2009, care ar fi prins podiumul fara probleme.


    Rezultatele finale, dupa un tur obligatoriu si inca 1-2 optionale:


    Mda, surprize de proportii pe toate fronturile.

    Wine Princess (proba 1) a parut foarte astringent, chiar agresiv in final, desi propune un tip de ciocolata interesant. Departe de forma la care l-am vazut candva. Sursa de achizitie: Metro.
    Numarul doi a fost Notorius, care ne-a lasat muti, venind agale din Ceptura cu un mare cos de prune pe mana si doua casolete de mure in desaga. Miros de nota 11, corp mediu, chiar subtirel (altfel cine stie unde naiba ajungeam cu notele!), post-gust extrem de lung, tipicitate, ciocolata din plin. Long life ahead!
    Noi n-am stiut, dar am continuat cu Davino, care a parut mai sobru, cu subnote de afumatura, corp barbatesc, cicolata in gust si multa cafea/lemn in final.
    A urmat proba 4, lanterna rosie a clasamentului dupa evaluare, care e clar ca n-a fost cuminte, intr-o anumita parte a vietii sale ducandu-se probabil la plaja fara stirea parintilor. Nu mirosea a vin. S-a imbunatatit remarcabil pana la sfarsit, dar mai mult de 4 ore n-am avut nici noi rabdare. Tata Jean ce l-a mai iertat pentru pacatele tineretilor.
    Pe pozitia 5, atat la inceput cat si la sfarsit s-a clasat Erotikon, din gama de top de varietale Oprisor de la acea vreme. Aici am gasit un bun echilibru, visina, lemn si o prospetime..ciudat de buna. Parea chiar acrisor in post.
    Segarcea ne-a oferit prin multiplul medaliat un nas retinut, de intensitate mica, insa de o finete incantatoare, deosebita de ce vazusem pana atunci. Foarte "curgator", apetisant si simplu.
    Septarul n-a fost Lacatus de data asta, a fost doar un vin ce ne-a amintit clar de Bordeaux prin miros, gustul fiind si el de exceptie. Taninuri cam sus - o mai duce niste ani, cafea in post-gust.
    Prince Matei n-a vrut sa ne arate adevarata fata, s-a speriat de roba judecatorului care l-a decapitat si a inceput sa planga de si-a inrosit tot dopul pana sa i-l tragem afara. Cred ca bause si niste chefir inainte.

    Concluzia ramane ca n-are sens sa-ti umpli vitrina din sufragerie de sticle cu etichete mari, ca iti bati joc de ele. Ma asteptam la o medie mai mare a notelor, dar nevoia de adrenalina mi-a fost satisfacuta de ordinea finala - un adevarat soc pentru toata lumea. Ma intreba cineva daca nu mi s-ar fi parut normal sa fi fost exact pe dos aceasta ordine. Ba da, toate au ocupat un loc de top la un moment dat. Asta e poza acestor sticle. Felicitari castigatorilor, pareri de rau pentru cei care altadata au aratat bine.

    Urmatorul episod: Erotikon, eticheta rosie, Alexandru, Cantus Primus, Stirbey, Segarcea, Soare, Origini - CABERNET SAUVIGNON 2007.
    

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu