8 martie 2013

Minima Moralia Recunostinta - Cabernet 2008

     Pana de curand nu era printre cele mai medaliate vinuri de la Segarcea, avand argint la Citadelles du Vin si la San Francisco, bronz la Los Angeles, toate 2012, insa trambulina o reprezinta cele 88 de puncte Parker primite in urma cu o luna. La impresionanta prezentare a gamei Minima Moralia, la care am avut onoarea sa particip in decembrie (si pe care va rog sa o parcurgeti, daca n-ati facut-o deja, pentru ca este o introducere fireasca la acest review) mi-a cazut cu tronc singurul varietal, asa ca n-am ezitat sa-l achizitionez, dupa ce, bineinteles, am incercat Principesa Margareta rosu, care a primit 90 de puncte Parker, vin apreciat de mine initial la 88+. 



    Cateva cuvinte pre-vin, ca stiu ca nu prea dati click pe linkuri: Domeniul Coroanei Segarcea detine 46ha de Cabernet, cu o densitate de 5000 de plante pe hectar, pe un sol interesant de pietris si argila, cu suport de calcar - nu degeaba a sapat Dunarea milioane de ani - cules manual, selectia strugurilor, maturare la baricuri de stejar frantuzesti timp de un an. Se recomanda aerisirea o jumatate de ora si decantarea, pot aparea reziduuri pe fundul sticlei, pentru ca s-a preferat o filtrare putin invaziva asupra vinului. Temperatura de servire: 16-18 grade. Alcool 13,5%, zahar rezidual sub 2 grame, aciditate 5.33. Sticla este de cea mai inalta calitate, din aceea atat de grea, incat niciodata nu esti sigur daca nu cumva jumatate e plina. 

    Culoarea e rubiniu-granat, cu foarte subtiri borduri violacee. Am rasfoit notele de degustare ale oenologului francez Ghislaine Guiraud si mi s-au parut foarte apropiate de ce am gasit in sticla: nas de coacaza albastra, cu o coronita de cacao imprejur, cerneala, foarte usor condimentat, subnote vegetale. Miroase natural a Cabernet, cu o usoara influenta (pozitiva) de la baric. E mirosul pe care il astept de la un Cabernet de clasa. In gura e foarte catifelat, da impresia de foarte sec, palatinul se bucura sa regaseasca promisiunile din miros, nu prezinta taninuri agasante, corp mediu, post gust mediu-lung. A se respecta cu strictete temperatura recomandata de producator, daca se doreste obtinerea unor rezultate reale! L-am contrazis pe Parker de multe ori, chiar la diferenta de 10 puncte, dar azi trebuie sa-i dau dreptate, lui si/sau echipei care s-a ocupat de vinurile Segarcea, merg si eu pe 87-88 de puncte. E un vin diferit fata de cele cu care suntem obisnuiti, cu evidente influente frantuzesti, de unde a imprumutat finete, renuntandu-se la unele caracteristici neaose, de care n-avem de ce sa fim mandri pe plan international. Cred ca cel mai bun pret online e aici.
   
    Pe cei din Bucuresti am sa va invit in viitorul foarte apropiat la o degustare de top - vinuri de la Domeniul Coroanei Segarcea, fiti pe faza pe Facebook - Berbecutio

6 comentarii:

  1. salut.
    eu nu frecventez fb, nu poti sa ne inviti aici, pe blog?
    multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ok. Se pare ca va fi marti 19 martie, dar inca n-am pus la punct detaliile. Anunt pe blog.

      Ștergere
  2. pana la urma va fi azi? in ce conditii se poate participa?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu Costel, s-a amanat. S-ar putea sa fie pe 27 sau 28 martie, deci saptamana viitoare.

      Ștergere
  3. Răspunsuri
    1. Va fi miercuri, 27 martie, la Madame Pogany. Nici nu stiu daca sa mai fac public evenimentul, pentru ca cererea de locuri e deja prea mare, iar producatorul insista pentru un numar limitat de oameni. Daca vrei sigur sa vii da-mi un semn..ai un buton "contact me" in dreapta sus, sa te trec pe lista.

      Ștergere