8 iulie 2014

Cramposie-cramposie, draga mi-ai mai fost tu mie

    M-am inselat cand am presupus ca in miez de vara degustarile-concurs nu mai sunt atat de atractive, insa vremea tine cu vinul, nelasand oamenii sa bea lichide mai slabe alcoolic in peisaje indepartate de capitala. Probabil ca tema aleasa - toata Cramposia vinificata sec din Romania - a contribuit la prezenta unui numar de participanti extrem de apropiat de numarul de locuri pe care il pregatisem, exact ca data trecuta, la Mister Sauvignon Blanc - 30. Am avut alaturi de mine un vin2.ro si m-am simtit onorat sa zaresc printre oaspeti vinuridecolectie.ro, vinul.ro, Croquis Sibiu, Imexwines.ro, Abel's Wine Bar si multi iubitori de vin. Asta pe langa sustinatorii nostri de vaza, Vinescu.ro si WineAffair.ro.


    Ploaia nu ne-a lasat sa ne desfasuram in aer liber, pe terasa, insa am schimbat decorul, urcand la nivelul principal al restaurantului cu specific mediteranean Neptunus, gazda noastra primitoare. Nu sunt evenimente cu portile inchise, dimpotriva, daca exista doritori pot spune de pe acum ca urmatorul soi judecat va fi Feteasca Regala, undeva spre sfarsit de iulie - contactati-ma din timp. In general nu apuc anunt/promovez evenimentul public si suntem in formatie completa, desi diferita. Considerati aceste randuri o invitatie oficiala - oricine e binevenit.


    Fata de data trecuta, am creat niste fise de punctare simplificate (imbogatite doar cu informatii despre soi), de unde am extras doar ierarhia fiecaruia, pentru un clasament cat mai apropiat de realitate. Ca de obicei, am vrut sa particip din sala, ca oricare dintre ceilalti, si am profitat de bunavointa lui Orlando, care a facut ordinea de intrare in scena dupa cum a crezut mai bine - vorbim de un concurs in orb. Cand am ales soiul am avut in cap doua mari dileme: daca publicul va fi incantat de degustarea unui soi mediocru, pastrat de comunisti pentru ca se apropia de 20t/ha si daca nu cumva acceleratul de pe ruta sudica Murfatlar-Zimnicea-Cepari, a trecut in mare viteza peste stilul clasic din Dragasani. Intuitia nu m-a inselat.

dupa centralizarea rezultatelor se ofera cate o sticla din fiecare vin, spre redegustare

    Situatia dupa concurs, de jos in sus:

8. Isarescu - trebuie spus ca, in ciuda pozitiei ocupate, cele doua sticle "ale guvernatorului" ramase spre desfatarea mesenilor, after-party, s-au baut pana la ultima picatura cu placere - ceea ce intareste parerea mea ca ierarhia finala nu primeaza preferintei personale, pe care ti-ai notat-o pe fisa de degustare si de care iti vei aminti si maine. 

7. Intervitt Zimnicea, Divinitas - o noua gama dedicata HoReCa, cu etichete la fel de noi.

6. Avincis - singura ratacita 2012, celelate fiind toate 2013 - dovada a vanzarilor de exceptie. Mai e mult de lucru la toate capitolele, dar e bine ca stau bine cu entuziasmul - sau asa pozeaza. A prezentat note oxidative incipiente, care indica potential de invechire limitat.

5. Via Sandu - micutul producator din Dragasani are anul acesta toate albele (si rose-ul) foarte interesante. Pariez de pe acum ca Feteasca Regala va fi in primele 3 in urmatorul concurs. Mai are un atu important: cel mai bun raport calitate-pret - de gasit la Ethic Wine.

4. Cepari - din punctul meu de vedere merita mai sus, e unul din cele 4, alaturi de Arezan si Intervitt, care reprezinta new world-ul in materie de Cramposie, cu o paleta aromatica mai diversificata, aciditate echilibrata de corpul (structura) sesizabil.

3. Stirbey - bunicica evolutia fata de cum am vazut-o acum cateva luni, dezmembrata din toate articulatiile. Oricum, de la mare hit s-a transformat in challenger. 

Locul 2 a fost la fotografie fata de 1. Daca un singur om ar fi inversat ierarhia a doua vinuri - din care unul sa fi fost Arezan sau Brize du Danube, negativ sau pozitiv, dupa caz, ar fi iesit la egalitate. Pana atunci, cealalta noua gama de la Intervitt primeste, mai mult decat onorabil, la prima aparitie pe piata, direct medalie de argint. Exista in continuare si binecunoscuta Nobilitas, pozitionata sub Brize. E important de spus ca viile de la Murfatlar sunt plantate in 1988, iar cele de langa Zimnicea in 1982 - batranii au vorbit rar si apasat.

1. Arezan Cramposie 2013, M1 Crama Atelier, by Razvan Macici. Aici am cateva neclaritati, insa le dezbatem data viitoare, azi au castigat.

    Ramane cum am stabilit: sfarsit de iulie, cel putin 10-12 feluri de Feteasca Regala, cu surprize de la diferite crame mai putin cunoscute, pe langa clasici. Orice producator e binevenit sa introduca vinuri in concurs, n-avem nicio pretentie in afara de un vin de calitate.

    Pana atunci ne vedem pe Facebook, in grupurile Evaluari Vinuri si Berbecutio, cu propuneri si recomandari zilnice.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu