8 octombrie 2014

Rhein Brut Rose

        Istoria
    Cu vinurile Halewood am avut cateva intalniri nu prea placute in trecut, crezand ca in afara de simpaticele Theia, albele din viile de la Sebes (care din pacate zac la raft cu anii), se pot gasi si vinuri mai  bune, insa am dat de scumpeturi nejustificate si vintageuri sucombate prin depozite. N-ar fi trebuit sa fie asa, daca iau in calcul asa-zisa notorietate a pivnitelor Rhein. Nu stiu insa daca intr-o tara in care niciodata in istorie nu s-a pus accent pe calitatea vinurilor continuitatea si vechimea inseamna prea multe. Pe de alta parte si lui Napoleon i-a placut ceaslaua (Chasselas) la vremea lui, insa lucrurile evolueaza.

    Contextul
    Recent am vazut ca la un concurs spaniol cele doua spumante Rhein au luat niste note uriase, cel din figura alaturata atingand nu mai putin de 97 de puncte - pe ce sistem or fi folosit ei. M-am gandit ca poate fi un moment bun sa reincerc niste vinuri de la ei. Albul l-am vazut acum cateva saptamani, luat direct din sistemul de distributie, fara a sta la raft - nu m-a convins. Rose-ul poarta o singura informatie particulara pe sticla, si anume lot 4150, cifre in care producatorul probabil recunoaste data imbutelierii, cand a plecat din crama, samd. Ne-ar placea sa avem si noi, consumatorii, acces la o parte din aceste informatii.

    Vinul
    Este un Brut cu 12,5% alcool, facut prin acceasi metoda ca sampania, din Pinot Noir in principal si costa ~40 de lei pe piata. Perlatia este bogata, iar mirosul relativ auster, fara drojdii, mineral-sarat, usor fructat. Atacul mi s-a parut metalic, senzatie care insa s-a dispersat cand am avansat spre jumatatea sticlei. Are amplitudine aromatica si mai ales un post-gust lung, lucruri care se puncteaza bine la concurs, daca te iei dupa fisele prea stricte din punctul meu de vedere. Cum spuneam si cu alta ocazie, este total neinteresant daca lungimea postului este infinita, atata timp cat se rezuma la izuri de carton, fier, etc. E bine facut, l-as clasa intre cele mai bune romanesti, insa pana la 97 de puncte zic eu ca ar mai fi vreo 10 trepte de urcat. 87-88pct de la mine azi, cu un 86 in aprilie, la GoodWine.

P.S. Felicitari pentru website, e printre cele mai reusite din Romania.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu