29 octombrie 2015

Bachus 2015

    In Vrancea sunt cateva entitati care au inteles foarte bine cum merg lucrurile in lumea de azi. Ca dovada sta acest filmulet pe care va invit sa-l vedeti integral, pentru ca desi are mai bine de doi ani de cand a fost realizat, cred ca poate fi un exemplu elocvent despre cum si care poate fi punctul de plecare al turismului oenologic:


    Deocamdata marea majoritate a vinurilor vrancene nu se pot compara cu pretentiile internationale, insa accesul la tehnologie (prin fonduri UE, in general) a avut un rol pozitiv decisiv. Se simte insa lipsa covarsitoare de cunostinte la nivel de oenologie, toti incearca in fiecare an diferite abordari, sub presiunea pietei. Probabil ca in timp vom avea niste rezultate, dar pana atunci am vazut (si) vinuri care in acceptiunea mea se pozitioneaza intre 50 si 60 de puncte, cu defecte evidente, care nu prea inteleg de ce au ajuns acolo. Sper ca nu doar pentru favorizarea unui numar cat mai mare de medalii. Nu imi vine sa cred ca acel producator nu si-a dat seama de cum arata.


    Am ajuns la concursul de vinuri Bachus 2015 prin intermediul unui prieten, considerat blogger de vinuri, care a avut bunavointa sa ma cazeze langa inima sa doua nopti la rand. A fost o experienta interesanta, am ramas cu multe amintiri frumoase.


    Au fost cateva lucruri de care am fost incantat: ospitalitatea neconditionata a organizatorilor, implicarea Consiliului Judetean, a primarului orasului Odobesti, cadrul de desfasurare foarte potrivit - Green Resort Odobesti, organizarea in sine. A fost inspirat sa se aleaga datele de concurs in zilele in care in Focsani au avut loc Zilele orasului - petrecerea timpului liber a fost si mai placuta.


    Concursul s-a desfasurat sub egida ADAR, care nu accepta pareri din afara in juriu si poate au dreptate. Spusele domnului Georgel Costache, unul din cei mai titrati degustatori romani prin numarul de concursuri internationale la care a participat ca jurat, mi-au oferit un motiv pertinent: nu avem acelasi sistem de valori, probabil notarile noastre (ale celor mai obisnuiti cu Priorat si Piemont decat cu Zoresti), ar fi fost poate nejustificat de... in afara mediei celorlalti si am fi punctat degeaba - extremele se exclud. Ma intreb totusi, daca nu am fi reusit totusi sa tragem usor mai jos media de 90p reusita de un tulburel Chardonnay 2015, obtinuta (si) prin votul unui titular al juriului care, intr-o pauza, intreba ce e aia Grand Cru. Dar oricare dintre noi poate face o asociatie, un SRL sau PFA cu reguli proprii.



    Pana la ora inchiderii editiei, la trei saptamani de la concurs, nu am primit identitatea probelor pe care le-am degustat. Vor ramane pe veci secretul lui Bachus! Dar venim si la anul.
 




    


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu